Akvaariohuutokauppa

Jyväskylän Akvaarioseura järjestää joka vuosi akvaariohuutokaupan. Akvaariohuutokauppa järjestetään seuran kevätkaudella. Akvaariohuutokauppa on kaikille avoin ja maksuton tapahtuma, jossa tarkoituksena on myydä ja ostaa akvaarioharrastukseen liittyviä tuotteita. Tavaraa saa tuoda myytäväksi kaikkien akvaarioseurojen jäsenet, ja ostamaan saa tulla kuka tahansa.

Jyväskylän Akvaarioseuran akvaariohuutokaupassa voit maksaa käteisellä tai MobilePaylla suoraan ostajan

huutokauppa.jpg

Ostaminen ja myyminen akvaariohuutokaupassa

Akvaariohuutokauppaan voi tuoda myyntiin kaikkea akvaarioharrastukseen liittyvää, kuten esimerkiksi kaloja, kasveja, kotiloita, toimivaa akvaariotekniikkaa, somisteita, kalanruokia, kirjallisuutta ynnä muuta sellaista. Huomioi kuitenkin, että myyntiin ei saa tuoda EU:n julkaiseman vieraslajiluettelon sisältämiä lajeja*.

Tuotteiden pohjahinnan tulee olla vähintään 1,00€. Myyjä saa itse hinnoitella omat tuotteensa ja myyjä saa myydystä tuotteesta itselleen koko myyntihinnan. Jyväskylän Akvaarioseura ei ota huutokauppapalkkiota. Minimikorotushinta huudoille on 1,00€. Tuote myydään eniten tarjoavalle. Mikäli huutoja ei tule, tuote siirretään kirpputoripöydälle, josta sen voi huutokaupan jälkeen myydä vielä tuotteen pohjahinnalla.

Kaikki myytävät tuotteet tulee merkitä huutokauppalapuilla. Voit ladata huutokauppalappuja tietokoneellesi alta olevasta linkistä: Huutokauppalaput (PDF)

*EU:n vieraslajilistaan kuuluvat muun muassa seuraavat lajit:

VESIKASVIT

amerikankääpiörapu (Orconectes limosus)

ryhmysaksirapu (Orconectes virilis)

marmorirapu (Procambarus fallax)

punarapu  (punarämerapu, punainen suorapu), (Procambarus clarkii)

täplärapu (Pacifastacus leniusculus)

uudenseelanninlattana (Arthurdendyus triangulatus)

villasaksirapu (Eriocheir sinensis)

Lisää vieraslajeista voit lukea osoitteesta:

http://vieraslajit.fi/fi tai https://mmm.fi/artikkeli/-/asset_publisher/eu-lta-luettelo-torjuttavista-vieraslajeista-myos-suomeen-uusi-laki-riskien-hallitsemiseksi

EMME OTA HUUTOKAUPPAAN MYYNTIIN VIERASLAJILISTAN SISÄLTÄMIÄ LAJEJA!